Melbourne & Healesville Sanctuary. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu Melbourne & Healesville Sanctuary. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu

Melbourne & Healesville Sanctuary.

Door: Dennis Dirkson

Blijf op de hoogte en volg Dennis

17 Februari 2016 | Australië, Melbourne

Melbourne & Healesville Sanctuary.

Dinsdagmorgen ben ik op de trein gestapt van Berwick richting Melbourne. Recht tegenover Melbourne Centraal worden de free walking tours georganiseerd. Deze zijn gratis, maar aan het einde is het een gewoonte om de gids een fooi te geven.
Toen ik aansloot, volgde er al snel een Nederlans meisje en een meisje uit Vlamingen. Ik vroeg waar de Nederlandse vandaan kwam; Eindhoven. Ik vertelde mijn woonplaats en dat het dicht bij Alkmaar lag. Ze noemde op dat ze een vriendin had die in Akersloot woonde. Maar zei ze “Die jongen die nu komt aanlopen, komt ook uit Limmen”. En dat was ook zo! Vince Kaandorp was er twee weken voor werk en kreeg zijn laatste week om wat vakantie te hebben. Wat een toeval!
Er kwam natuurlijk veel informatie en veel gezien, dus ik ga proberen om de tour een beetje uit te schrijven.

We begonnen bij de gevangenis waar Ned Kelly werd vastgehouden en is geëxecuteerd. De gids vertelde het één en ander over de ‘Robin Hood’ van Australië.
Hierna zijn we doorgelopen naar het Batman Park. Dit park is niet vernoemd naar Batman van de strips en films, maar naar John Batman.
John Batman had een rol in het stichten van de nederzetting van Melbourne. Veel straten en plekken in Melbourne zijn naar hem vernoemd. Na een wandeling door dit park heeft de gids ons de vele straatkunsten laten zien. Deze zijn veelal gemaakt door graffiti, maar het was bijna kunst om te zien.
Na deze straten zijn we door een Italiaans achting winkelcentra gelopen met allerlei authentieke winkels en koffietentjes. Hier was gelijk even een pauze om wat te eten.
Na de pauze zijn we doorgegaan naar het theater en de kathedraal. Op het laatst zijn we langs de Yarra rivier gelopen en hier eindigde de trip. Het was een flinke wandeling van drie uur.

Na de tour besloot ik om de tram te nemen richting de gevangenis van Ned Kelly. Dit wilde ik wel van binnen zien. Best indrukwekkend om te zien hoe de gevangene in zulke kleine cellen werden gestopt met bijna niks. Op zich was dat ook wel logisch na het lezen van elke daad. De meeste gevangenen zaten er vanwege moord en een enkele voor berovingen. Er werden zelfs vrouwen gevangen gezet tussen de mannen. De vrouwen hadden wel een wat grotere cel dan de mannen hadden.
Na dit te hebben bezocht weer terug naar Centraal Station, terug naar Berwick.

Woensdagochtend vroeg even uit bed gegaan om mijn zus te feliciteren voor haar verjaardag.
Rond negen uur zijn Henny en ik vertrokken richting Healesville Sanctuary.
Dit is een park met alleen Australische diersoorten: Kangoeroes, wombats, vogelbekdieren, koala’s, Tesmaanse duivels etc.
Er waren veel verschillende shows zoals een vogelshow en het voeren van de vogelbekdieren en Tesmaanse duivels. Dat was gaaf om te zien omdat dat best zeldzame diersoorten zijn.
Nu werd ook gelijk duidelijk waarom het karakter uit de Looney Tunes dat geluid maakte, het kwam er precies zo uit als uit de Cartoons. Na deze show hadden we het geluk dat de vogelkooi geopend was voor bezoekers. De verzorger gaf me wat zonnebloempitten en als snel wisten de vogels mijn hand te vinden.

Weer twee geslaagde dagen achter de rug en nog many more to go!

  • 17 Februari 2016 - 21:31

    Lizbeth:

    Top den ga zo door met je verslagen alleen check je foto's een was op z'n kop ha ha xxx mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Genoeg om te lezen binnenkort!

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 3603

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: