Catching Up - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu Catching Up - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu

Catching Up

Door: Dennis Dirkson

Blijf op de hoogte en volg Dennis

01 Maart 2016 | Australië, Melbourne

Catching up!

Donderdag heb ik Berwick, na twee top weken, verlaten. Bob, me neef uit Nederland, werkt en verblijft met Rutger, een maat van hem, in Hawthorn. Ondanks dat ik de afgelopen twee weken ook bij familie was, keek ik er naar uit om wat familie uit Nederland terug te zien. Bob en Rutger werken bij Rennie, de man van me moeders nicht: Karen.
Ik weet het, er zijn de afgelopen weken heel wat namen voorbij gekomen. Ik zal zoveel proberen toe te lichten en het vooral kort houden.

Bob stuurde me een bericht dat ik op Caulfield Station uit moet stappen, dat is het station waar Karen me op zou wachten. “Prima”, dacht ik, dat is makkelijk te vinden. Vanuit Berwick één lijn rechtstreeks, zonder overstappen en de weg proberen te vinden. Eenmaal uitgestapt, zag ik Karen al staan. Spullen in de auto en snel even langs de ‘SUPER’markt om wat boodschappen te doen voor de avond. Bob en Rutger kwamen een uurtje later terug van werk, goed ze te zien! Harde werkers zo, met die 30 bijna iedere dag. ’S Avonds kwamen Gary & Mary ook eten (Nichtje van moeders met haar man).
Vrijdagochtend was ik bezig mijn reis verder te plannen en een soort schema/kalender te maken zodat ik weet waar en wanneer ik op een plaats van bestemming moet zijn. Ook heeft mijn reis een andere draai gekregen. In plaats van te reizen van Sydney naar Brisbane, ga ik een vlucht boeken van Sydney naar Cairns. Vanuit Cairns reis ik door naar Brisbane. Dit op aanraden ook van Micheal, die mij adviseerde dat er tussen die lijn in Queensland veel meer te zien en te doen is voor backpackers.

Vrijdagmiddag heeft Geoff, Karin haar zoon, me meegenomen naar een aantal projecten waar ze mee bezig zijn. Karen en Rennie bouwen namelijk huizen en knappen huizen op. Hij liet me het huis zien wat over vijf maanden het huis van Karen en Rennie wordt. Ik dacht dat me buren een kasteel hadden neergezet, maar dit overtreft die trap: Een ondergrondse garage, zwembad, lift, bioscoop, groot kookeiland. Het leek alsof ik op de bouwgrond van een beroemdheid rondliep. Na dit bezoek even het centrum in gegaan om namens Bob, Rutger en ik een cadeau voor Karen te halen die de volgende dag jarig was.

Zaterdag was de verjaardag van Karen en ook dit werd wat anders gevierd dan de traditionele borrel in Nederland. In de morgen gingen we met de familie ontbijten net buiten de stad. Was leuk om wat meer familie terug te zien. In de middag namen Karen en Rennie ons mee naar het paarden racen. Bob, Rutger en ik vonden het buiten aangenamer, dus pakte daar lekker het terras. Karen en Rennie waren toch met vrienden. Rond de avond kwam de familie weer en gingen we met zijn allen in de zaal eten.

Zondagmiddag ben ik alleen richting Melbourne, ik had afgesproken met Amelia die vorig jaar over was in Nederland. Ze studeert er momenteel en wilde me graag mee uit nemen. Na de lunch vlakbij Flinders Street Station zijn we door het park richting het Melbourne Museum gelopen. Helaas kwamen we net op een verkeerde datum want de Eerste Wereld Oorlog tentoonstelling was net afgelopen en de Jurassic World tentoonstelling begint een week later. Ze hadden er even goed nog van alles om te zien: opgezette dieren, plantensoorten, geschiedenis van Melbourne en een stuk nagemaakt regenwoud. Als klap op de vuurpijl het skelet van een Tyranosaurus, ik was weer even tien jaar oud.

Maandag ging ik voor de laatste keer Melbourne in en besloot een hop on, hop off bus trip te doen. Het was een warme dag en het was lekker dat zo'n bus een buitengedeelte heeft. Dinsdag zijn we met de familie uit lunchen gegaan, iets wat in Melbourne ook vaak wordt gedaan. Het was die dag 35 graden en Bob, Rutger en ik besloten om de middag lekker naar het strand te gaan. Lekker gezwommen en een balletje getrapt op het strand. Rond de avond terug, snel opgefrist en door naar Gary & Mary voor de BBQ.

  • 01 Maart 2016 - 21:30

    Liz:

    Gaat lekker zo te lezen den ga zo door groetje pap en mam Carly Colin en stacey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Genoeg om te lezen binnenkort!

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 3592

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: