Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Dennis Dirkson

Blijf op de hoogte en volg Dennis

27 Maart 2016 | Australië, Sydney

Sydney

Zondagavond, 20 maart, vertrok ik uit St. Kilda, Melbourne. Na een geslaagd weekend bij David en Cath. Ik ging om 22.00 uur met de nachtbus van Greyhound, richting Sydney.
Deze trip duurde vrij lang: 10 uur. Eenmaal aangekomen in Sydney, was ik nu volledig op mezelf. Zelf de weg vinden richting het hostel in Collaroy. Het was ook Nederlands weer… regen.
Zo snel mogelijk een informatiecenter gezocht om de juiste trein/buslijn te vinden. Dit werd goed en duidelijk uitgelegd en al snel was ik bij de juiste bushalte. De L90 richting Palm Beach zou mij afzetten in Collaroy en vanaf deze halte was het nog geen twee minuten lopen naar het hostel toe.

Op de dag van aankomst was het vooral uitrusten na zo’n lange rit. Wat me meteen opviel, was dat het hostel vol zat met Nederlanders en Duitsers.
De kamer die ik kreeg, was erg vies en de stank van ongewassen kleding en zweet hing sterk in de lucht. De foto’s op de website spraken dus geen boekdelen.

Dezelfde middag checkte er een Nederlandse vrouw van 29 jaar in. Anne was haar naam. Ik raakte met haar aan de praat en vroeg wat haar plannen waren. Anne was hier maar voor twee nachtjes. Ze had een reis van vier weken door Queensland achter de rug en kwam net terug uit Cairns.
’S Avonds had met haar afgesproken om wat te drinken en ze had me veel informatie gegeven over de goede hostels en trips. Ik ga namelijk de zelfde route als Anne doen, maar dan andersom. Ik begin in Cairns en eindig in Brisbane.

Dinsdagochtend vroeg ontbeten met Anne en daarna toch een andere kamer aangevraagd. Dit was gelukkig geen probleem. Een voordeel was dat de kamer leeg was en dus ook schoon en fris was! Na het verkassen van mijn spullen, was ik richting Sydney gegaan. Ik boekte een ticket voor de ‘hopp on, hopp of’ bus. Toch wel de makkelijkste manier om Sydney in een dag te zien. Bij het Opera House ben ik eruit gestapt en heb hier wat rondgekeken. Daarna doorgelopen richting de Botanische Tuinen. Van hieruit de grote Kathedraal bezocht en daarna weer op de bus gestapt. Deze bracht mij weer bij het centraal Station om weer richting het hostel te gaan.
Teruggekomen bij het hostel was er nog een jongen ingecheckt. Hij heette Jelle, 25 jaar, en kwam uit België. Nu was het voor mij en ook voor hem makkelijk om een praatje te maken. Ik maakte hem een beetje wegwijs in het hostel en de omgeving en hadden samen wat gegeten.

De volgende dag, woensdagochtend, ben ik vroeg uit gestapt: 5.00 uur! Rond half zes even geskyped met mijn ouders en daarna de bus om 6.00 uur gepakt richting Manly Warf. Ik had namelijk een tour geboekt naar de Blue Mountains. Ik zou worden opgehaald rond 7.15, maar om half 8 was er nog geen bus of auto te bekennen die mij zou ophalen. Toch maar even het nummer gebeld en er zou elk moment een rode Toyota stoppen en ik moest bij het information centre blijven wachten. Net dat ik had opgehangen liep er een meneer rond en die naar mij opzoek was en naar nog een stel. Er was een ongeluk op de weg gebeurd en daarom was hij wat later.
De chauffeur bracht ons naar de tourbus. Ik raakte aan de praat met een Duits meisje en haar moeder en nog een jongen uit Zwitserland. Samen met hun ben ik de gehele dag door de Blue Mountains gelopen. Het was onwijs mooi: het uitzicht, de natuur. Met de tour waren we nog gestopt bij een klein park waar ze Koala’s en Kangoeroes hadden. Dit was niks nieuws, maar wel leuk om even door heen te lopen en de benen te strekken. Rond twee uur zijn we met de kabelbaan naar beneden gegaan en deze stopte in het bos. Hier rondgelopen en vervolgens de weg terug via een andere kabelbaan naar boven genomen.
Rond het einde van de middag heeft de tour ons naar de ferry gebracht om richting Sydney te gaan. De dag afgesloten met Jessica en haar moeder en Phillip (de mensen met wie ik optrok in de groep). We hadden lekker gegeten in Sydney en rond 23.00 uur was ik weer terug in het hostel.

Donderdag was het heerlijk strand weer en heb ik samen met Jelle rond het duingebied gewandeld en daarna lekker op het strand gelegen. In de avond raakte we aan de praat met twee Ierse jongens, die maar voor één nachtje bij ons op de kamer hadden ingecheckt. ’S Avonds met hun een biertje gedronken op het dakterras en veel met hun gelachen.

Vrijdag was het weer wat minder en zijn Jelle en ik richting Sydney gegaan om het Australian Museum te bekijken. Het was maar 15 Dollar entree, dus dat viel mee. Rond het eind van de middag weer terug gegaan om te eten en hebben die avond film gekeken. Zaterdagochtend vertrok Jelle richting Byron Bay. Ik was nu voor nog maar één dagje alleen. Ik besloot om naar het winkelcentrum te gaan om even wat dingen te halen voor mijn trip in Queensland. De middag lekker op het strand afgesloten.

Rond het einde van de middag, had ik dit verhaal bij de computers getypt. Naast mij zat een Nederlands meisje en een Nederlandse man. Beide hadden ze zelfstandig in Nieuw Zeeland gereist. Tijdens het typpen, luisterde ik naar hun verhalen. Ik hoorde aan de man dat hij zeker uit omgeving Alkmaar zou moeten komen. Toen het meisje vroeg, waar hij vandaan kwam werd 'in de buurt van' Alkmaar bevestigd en daarna volgde "vlakbij Castricum". Dit zou nog wel eens Peter Groot kunnen zijn, de neef van mijn collega Gerda, waar ze over vertelde. Ik onderbrak hun gesprek "kom je uit Limmen?", ja!, zei hij. Haha mooi ik ook antwoorde ik. Jij moet vast Peter Groot zijn! En dat klopte. Zodoende vertelde ik hem dat zijn tante (Gerda) mijn collega is. Ik mengde in het gesprek en zo de laatste avond in Sydney gezellig afgesloten.


Ik heb enorm veel zin om morgen (zondag 27 maart) richting Cairns te vliegen en heerlijk vier weken nog door te reizen. Ook om uit die Nederlandse hostel weg te gaan en meer (hopelijk) internationale mensen te ontmoeten.

Foto’s volgen zo snel mogelijk!

Tot laters!!!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Genoeg om te lezen binnenkort!

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 3601

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: