Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Dennis Dirkson

Blijf op de hoogte en volg Dennis

04 April 2016 | Australië, Cairns

Hoi allen!

Zondagavond landde ik op Cairns, rond 18.00 uur 's avonds. In Sydney had ik contact opgenomen met het hostel voor een shuttlebus naar het hostel, wel zo makkelijk.
Eenmaal gearriveerd bij het hostel, stapte er nog een meisje uit de bus. Ze heette Alexandra en kwam uit Duitsland. We stelde elkaar voor en na het inchecken, gelijk met elkaar wat gegeten en gedronken.
Alexandra was nog maar voor twee weken in Australië, terwijl ik al twee maanden erop had zitten. Haar plan was on werk te zoeken in de hotelbranche. Ze heeft namelijk in die richting een studie gevolgd.
Ook op mijn kamer had ik goed gezelschap, Jack & Becca uit Engeland. Zij verbleven in dit hostel tot vrijdag 1 april.

Maandag was ik samen met Alexandra op pad gegaan richting het centrum, gewoon om even rond te kijken en te checken wat voor tours er worden aangeboden. Rond de middag zijn Alexandra en ik naar de Lagoon gegaan. Een groot veld met tropische bomen en een gigantische zwemvijver. Heerlijk de eerste dag relaxt doorgebracht.

Dinsdag besloot Alexandra voor werk te zoeken en sollicitaties uit te schrijven en te versturen richting verschillende hotelketen in Australië.
Ik ben in Australië voor vakantie, dus besloot om richting de crocodilefarm te gaan. Hier worden krokodillen in gevangenschap beschermd. Rond 13.00 uur met de boot de Lagoon opgegaan om de Crocs te spotten. Ook werden de beesten gevoerd met vlees. Indrukwekkend wat voor kracht deze kaken hebben. Het geluid dat de beesten maken als hun kaken dicht klappen, is te vergelijken met twee bakstenen tegen elkaar aan te slaan.
Rond het einde van de middag weer terug in het hostel en na het eten het goede nieuws van Alexandra gehoord dat ze een baan heeft in Darwin! Maandag 4 april vliegt ze naar Darwin. Dat kwam mooi uit want ik zou 5 april vertrekken.
Dezelfde avond nog met zijn twee onze tour richting het barrier reef geboekt.

Woensdag was een chilldag en hadden we de hele dag bij de Lagoon gelegen. Rond de middag had ik mijn wildwater rating geboekt
op de Tully River.

Donderdagochtend werd ik dus opgepikt door de organisatie. Een ouder koppel, Shannon en Neil, die ook in het hostel verbleven, gingen die dag ook de Tully river op. Dus we regelde dat we in dezelfde boot zaten. Ik dacht eerst dat het een stel was maar het waren broer en zus van elkaar en kwamen uit Amerika. Shannon was een grappige vrouw. Elke keer als ze praatte, leek het alsof actrice Melissa McCarthy in de boot zat. Voor diegenen die niet weet wie dat is? Zoek haar even op YouTube en je begrijpt wat ik bedoel.
De river was een stuk wilder dan de rivieren waar ik in Frankrijk op had geraft, het gaf een enorme adrenaline kik en het feit dat we midden in het regenwoud waren, maakte de dag nog vetter!
Helaas waren Shannon en Neil nog maar kort in het hostel, ze vetrokken vrijdagmorgen.

Vrijdag wederom vroeg opgestaan voor onze snorkeltour richting het Great Barrier Reef. Alexandra had al een onderwater camera dus dat was makkelijk, want er werden geen foto's genomen door de instructeurs. Het was een top ervaring, net als vijf jaar geleden. Dit keer wederom een manta ray gespot en natuurlijk veel gekleurde vissen.
Terug die avond in het hostel, was er een Canadees meisje aan het inchecken. Ze heette Camilla en Alexandra en ik raakte met haar aan de praat. Wij gingen die avond naar de nightmarkt en vroegen Camilla mee te gaan. Wel zo leuk als je in je eentje aankomt.

Zaterdag rond de middag werd ik opgehaald met nog een aantal uit het hostel, die ik overigens niet kon, voor een trip naar de Josephine Water Falls en de Mamu Rainforest Skywalk. Super mooie uitzichten gezien en natuurlijk veel foto's ervan genomen.
Na het avondeten zijn we naar Paronella Park gereden. Een verlaten park met Spaanse invloeden, gebouwd in de jaren 30 door Spanjaard José Paronella. De kasteel- achtige gebouwen waren nu verlaten ruïnes en het leken scènes uit Jungle Book of Indiana Jones. We hadden hier een nacht tour. Mooi en indrukwekkend om de verlichte ruïnes te zien en het regenwoud in het donker.

Zondag wederom een tour. Samen met Alexandra richting het Daintree Rainforest gereden en naar de boot voor een cruise op de Daintree River. Rondgelopen in het mooie regenwoud en wilde krokodillen gespot in de Daintree River.

Mijn week in Cairns zit er dinsdag alweer op. Maandag met Jack en Becca afgesproken om naar de Lagoon te gaan en Alexandra uitgezwaaid toen ze werd opgehaald door de airportshuffle.

Dinsdag vertek ik naar Mission Beach: een hostel gebouwd een in een grote boom!

Tot laters!!

  • 04 April 2016 - 15:16

    Dennis Dirkson:

    ik zie nu pas dat een deel van de foto's in de Sydney- map zijn opgeslagen.
    Check ze dus daar

  • 04 April 2016 - 20:38

    Lizbeth Dirkson :

    Vet man ga zo door !!!! Zo te lezen en zien heb he het goed naar je zin en geniet je lekker !!! Lieve groetjes mum and dad !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Genoeg om te lezen binnenkort!

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 3607

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: