Mission Beach & Magnethic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu Mission Beach & Magnethic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu

Mission Beach & Magnethic Island

Door: Dennis Dirkson

Blijf op de hoogte en volg Dennis

11 April 2016 | Australië, Townsville

Hey allen!

Dinsdag 5 april kwam ik aan in Mission Beach. Deze plaats ligt ongeveer 3,5 uur rijden van Cairns af. Dit hostel had een pick-up service bij de Greyhound bus stop. Waarschijnlijk omdat dit hostel ook midden in het regenwoud lag.
Eenmaal aangekomen, leek het wel een luxe resort. Een mooi aangelegd zwembad, hangmatten tussen de palmbomen en een openlucht bioscoop.
De plaats zelf is vrij klein en er is niet heel veel te doen. Natuurlijk worden er ook trips vanuit Mission Beach georganiseerd naar bijvoorbeeld het wild water raften of de Daintree Rainforest. Maar dat had ik al in Cairns gedaan. Mission Beach staat bekend om het skydiving. Ik zat te twijfelen of ik dit wilde doen ja of nee. Aan de anderen kant leek het me een toffe ervaring, maar ook een vrij prijzige: Het skydiving met de foto's en een video van de hele val, koste rond de 400 Dollar.
Toch besloten om het niet te doen en me geld voor andere trips te bewaren, wie weet kom ik er nog op terug in Airlie Beach, 17 april? Waar je het ook kan doen.

Ik verbleef 3 nachten in het Jackeroo Treehouse Hostel. De eerste avond werd er Trivia georganiseerd. Gelijk een goede activiteit om anderen te ontmoeten en te spreken. Ik was met mijn groep tweede geworden, niet verkeerd. Daarna werd er een film gedraaid in de openlucht bioscoop. De volgende dag lekker gerelaxt aan het zwembad en aan het einde van de middag met twee Nederlandse meiden een potje monopoly gespeeld. Donderdag rond de middag met een Duitse kamergenoot richting het strand gegaan voor twee uurtjes. Gelukkig had dit strand een afgeschermd net tegen kwallen. Vrijdagmorgen vertrok ik alweer richting Townsville.

Rond drie uur in de middag kwam ik aan in Townsville. Ook hier werd ik door het hostel opgepikt vanaf de bus stop (ideaal dei pick-up services). Ik verbleef in het Civic Guest House. De vier persoonskamer was erg luxe, het had namelijk een eigen douche en toilet. Dezelfde avond contact gemaakt met andere reizigers en met hun wat gedronken op het terras.

Zaterdagmorgen vertrok ik hier om met de ferry richting Magnethic Island te gaan, 20 minuten van Townsville af. Het eiland is net iets groter dan Texel, alleen heeft het meer bergen, mooie stranden en veel wildlife. Na het inchecken in hostel Base, kwam een bekende naar me toegelopen. Camilla uit Cairns had er ook een nacht geboekt en checkte dezelfde middag in. We konden nog niet onze kamers in, omdat er nog moest worden schoongemaakt. We hadden onze bagage in de bagagekluis gedaan en zijn toen samen met de bus richting de look-out gegaan. Dit gaf zicht over een gedeelte van het eiland, onwijs mooi!

Na de look-out zijn we terug gegaan naar het hostel en konden onze kamers in. Hoewel de huisjes en het hostel veel wegnamen van een resort waren de kamers in de huisjes wat minder. Het was erg krap voor een zes persoonskamer en het stapelbed waar ik in sliep, kraakte zo erg en was vrij wankel. Alsof het elk moment in elkaar kon storten als je naar boven klom.

Na onze bagage te hebben gedropt in de kamers waren Camilla en ik richting het zwembad gegaan om lekker te relaxen.

De volgende dag vroeg op pad gegaan richting het ford uit de Eerste Wereld Oorlog. Hier hadden we ook wilde koala's gezien. Voor Camilla bijzonder, omdat ze die nog niet gezien had.
Rond 13.00 uur waren we weer terug in het hostel. Camilla moest uitchecken en na de lunch afscheid van elkaar genomen. Ik moest om 13.40 uur met de bus richting Horseshay Bay, voor een drie uur durende paardrijtrip haha. Iets wat ik niet snel zou boeken, maar in de folder zag het er goed. Te paard door het regenwoud en te paard door de heldere blauwe zee. De folders maakte zijn belofte waar, het was onwijs mooi! De gids nam ons naar een plek waar vlinders paren en eitjes leggen. Het waren er onwijs veel met allemaal verschillende kleuren. Ook met het paard de zee in gaan was een tof moment. Het was trouwens niet zo'n simpele 'pony ritje' het was serieus draven door het regenwoud en de vlaktes er tussen in. Alleen in de moerassen moest het rusten worden gedaan.

Rond 18.00 uur was ik weer terug in het hostel en ontmoette twee meiden uit Heemskerk. Grappig dat ik toch nog zoveel mensen tegen ben gekomen uit dezelfde streek (Limmen, Akersloot, Heemskerk, Alkmaar).

Maandag 11 april vertrok ik uit Magnethic Island om nog vier nachtjes in het Civic Guest House in Townsville te verblijven. Hierover schrijf ik jullie donderdag of vrijdag.

See ya!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Genoeg om te lezen binnenkort!

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 3600

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: