Mooloolaba, Brisbane en mijn laatste week. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu Mooloolaba, Brisbane en mijn laatste week. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu

Mooloolaba, Brisbane en mijn laatste week.

Door: Dennis Dirkson

Blijf op de hoogte en volg Dennis

07 Mei 2016 | Australië, Brisbane

Hoi Allen!

Zaterdag 23 april kwam ik in de middag aan in Mooloolaba. Een stad op een uurtje rijden van Brisbane af. Ik verbleef tot woensdag bij Milly, een nichtje van haar moeder. Zondag had Milly me meegenomen naar de kust, het was het einde van Aussie Surf. Een soort van competitie in surfen en reddingsbrigade. Een vrij grote happening, aangezien alle restaurants en barretjes vol zaten. Wij gingen naar twee vrienden van Milly en aten in een Mexicaans restaurant.

Maandag was het ANZAC- day, dat staat voor Australian & New Zealand Army Corps. Hierbij worden de doden herdenkt uit de oorlog. Het was een landelijk vrije dag. De herdenking hadden we via de TV gevolgd en was mooi en indrukwekkend om te zien, hierna volgde de ANZAC Football Match.

Woensdag had ik de trein genomen richting Brisbane naar Peter en Marianne (familie). Mitchell, hun jongste zoon, pikte me op van het station. Na de lunch had hij me meegenomen richting de bergen. Hier kon je alleen rijden met een 4x4, vanwege de onverharde weg en de vele hobbels. Donderdag zijn we richting het strand gegaan en ook hier waren veel hobbels in het zand. Het leken de wegen op Frasier Island wel. Donderdagavond hadden Mitchell en zijn vriendin, Amber, mij meegenomen naar de stad zelf. Een leuke avond en lekker gegeten daar.

Vrijdag was het helaas wat minder weer, de hele dag regen. En dit gold ook voor zaterdag. Twee dagen goed gebruikt om al mijn foto's te sorteren en in mapjes geplaatst. Dat was een flinke klus. Zaterdagavond waren we naar Matt zijn basketbalwedstrijd gegaan. Matt, hun oudste zoon, speelt professioneel basketbal. Zondag wederom de hele dag regen. Lekker Hollands weer dus!

Maandag kwamen Bob en Rutger mij ophalen om weer richting Mooloolaba te gaan. Hier verbleef ik de laatste vier dagen in Queenland, wederom bij Milly. Tof om me neef en ze maat weer terug te zien. We waren de middag richting Montville gegaan. Een klein, toeristisch dorp in de bergen. Montville gaf een mooi uitzicht tot aan de kust. We liepen tegen een Nederlands eettentje aan, waar ze o.a. stroopwafels, frikadellen en kroketten verkochten. Hier hadden we heerlijk een broodje kroket gehaald, en ze waren nog goed ook!

Dinsdag waren we de hele dag in Noosa. Rondgelopen in het national park en daarna lekker op het strand gelegen.
Woensdag waren we naar Australia Zoo gegaan. De dierentuin van Steve Irwin (crocodilehunter). Bob kreeg voor zijn verjaardag van mij en alle neven en nichten uit Nederland de entree en een foto met een Cheetah. Ik zelf had een foto met een Neushoorn geregeld. Gave ervaringen! Daarnaast was de dierentuin heel groot en hadden de beesten veel ruimte.

Donderdag was het voor mij tijd om afscheid te nemen van Milly en haar familie en Bob en Rutger. Ik vloog die avond richting Melbourne. Voor mijn laatste week. Kuala Lumpur was van de baan en besloot om mijn laatste week in Melbourne te blijven.

Aankomende donderdag mijn laatste verslag!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Genoeg om te lezen binnenkort!

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 3606

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: