Roadtrip to the Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu Roadtrip to the Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu

Roadtrip to the Great Ocean Road

Door: Dennis Dirkson

Blijf op de hoogte en volg Dennis

22 Februari 2016 | Australië, Melbourne

Great Ocean Road Trip

Op vrijdag zijn Michael en ik voor een weekend roadtrip vertrokken. We hadden een Bed & Breakfast geboekt in de plaats Anglesea en dat was onze eerste bestemming. Onderweg waren we gestopt in een klein vissersplaatsje voor de lunch.
Hierna gelijk door richting Anglesea voor ons verblijf.

De Bed & Breakfast was een knushuisje. De eigenaar had een paar lege kamers en zo is hij op het idee gekomen om deze te verhuren. Rond de middag zijn Michael en ik naar een bowling center gegaan waar de eigenaar, Ben, lid van is en nodigde ons uit om even een potje bowls te spelen. Dit soort balspel leek erg op het Franse ‘Jeu de Boules’. Maar in plaats van de ballen naar het kleine balletje te werpen, moesten we hier de ballen laten rollen.
Na een paar potjes gespeeld te hebben, zijn we een stuk langs het strand gelopen. Mooie uitzichten vanaf een paar cliffs en een aantal kangoeroes voorbij zien gaan.

Na het avondeten, teruggekomen bij de Bed & Breakfast. Ben’s partner was er ook… Michael en ik dachten in het begin dat hij best een eenzaam leefde leidde, vanwege zijn lidmaatschap bij de bowlingcenter waar bijna alleen 65+ rondliep en was in het begin erg gesloten naar ons toe. Maar hij werd een stuk openlijker en begon meer over zichzelf te vertellen. Hij had eigenlijk een vrij druk leven. Hij runt een koffiecafé in Melbourne en is bezig er eentje in de buurt van zijn woonplaats te openen. Zijn vriendin komt uit Geelong en is zangeres van beroep en werkt tussendoor in een winkel. Ze vertelde dat ze eigenlijk van plan was te stoppen met zingen omdat ze het al zo lang doet. Zonde, dacht ik.. Hoe mooi is het als je van je hobby je werk kunt maken.
In de avond besloten we bij de Bed & Breakfast te blijven en wat televisie te kijken. Het was buiten snel afgekoeld, dus erg warm was het niet om erop uit te gaan. Ben had een harddisc met een videotheek aan films erop en zelfs, de in bioscoop draaiende, Revenant. Dus lekker de avond film gekeken.

Zaterdagmorgen vroeg opgestaan en ontbeten net buiten Anglesea. Ook deze plaats had weer mooie uitzichten op de oceaan. We zijn op onze route gestopt in de plaats Lorne voor een rondje lopen en een bezoek aan de grote pier. Ik herkende hier veel terug van vijf jaar geleden.

Na Lorne door naar Apollo Bay waar Jess en haar vriend, Rhys, op ons wachten. Net voor Apollo Bay nog even gestopt bij een plek waar toeristen en lokale bewoners enorm veel torrentjes van stenen op elkaar hebben gebouwd. Deze plek leek wel een dorp voor kabouters.

Aangekomen in Apollo Bay hadden we met Jess en Rhys wat gegeten en daarna richting ons motel gegaan om de bagage te droppen en in te checken. Bij het hotel zat nog een wilde koala in de boom, omringd door Aziatische toeristen. Ik besloot dus later de dag even wat foto’s ervan te maken. Na het inchecken zijn we richting het strand gegaan voor een wandeling. Na de wandeling even opgefrist en weer terug naar het dorp om wat te eten en te drinken en tussen door nog even gebiljart.

Zondagochtend wederom weer vroeg vertrokken om onze trip naar de twaalf apostelen voort te zetten. Tussendoor gestopt bij Otway National Park om te wandelen tussen de gigantische bomen en varens. Dit bos was een stuk dieper gelegen dan de weg en je kon de frisse lucht echt voelen en inademen.

Aangekomen bij de twaalf apostelen, was het fijn om dit weer even terug te zien.
Het was voor mij de tweede keer en voor mijn Australische familie de eerste keer. Maar het uitzicht op de rotsen en de oceaan blijven mooi. Het enige wat ik vijf jaar geleden niet heb gedaan was de strandwandeling en dan realiseer je hoe groot de rotsen zijn! Na het bezoeken van dit natuurpark zijn we door gegaan Port Cambell om wat te eten en wat te zwemmen.

Wederom een geslaagd weekend gehad met mijn familie!! Thanks guys!