Geelong - Reisverslag uit Geelong West, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu Geelong - Reisverslag uit Geelong West, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu

Geelong

Door: Dennis Dirkson

Blijf op de hoogte en volg Dennis

04 Maart 2016 | Australië, Geelong West

Geelong

Woensdag ben ik met de trein richting Flinders Street Station gegaan. Ik had mezelf voorgenomen, voordat ik richting Geelong ga, eerst nog even langs een winkel zou gaan om een kleinere rugzak te halen. Naast mijn grote backpack, had ik nog een rode mee. Maar deze vond ik voor uitstapjes e.d. te groot. Een kleine rugzak rijker en weer terug naar het station om over te stappen op Southern Cross Station. Dit is namelijk het station in Melbourne die de grotere lijnen in Victoria verbindt.
Alle stations die ik in Victoria heb gezien zijn zo overzichtelijk, de weg vinden richting het juiste platform was dus goed te vinden. Ook even complimenten naar de vele werknemers op het station die de mensen wegwijs maken en helpen met elke vraag voor de juiste tijden, perrons etc. Dit missen we nog in Nederland.

De reis ging richting Geelong waar een vriendin van me moeder woont met haar man: Dick (Richard) & Margie. Veel mannen die Richard heten, krijgen de bijnaam Dick.. geen idee waarom.
In de trein Dick gebeld dat ik onderweg ben en hij zou me opwachten op Geelong Centraal Station.
Dick & Margie waren ondertussen verhuist naar een wat kleiner huis en iets dichter bij het centrum. Het oude huis was op een wat heuvelachtig gebeid en voor Margie haar knieën werd dit te zwaar en hun kinderen zijn ook uit huis dus daarom wilde ze ook wat kleiner wonen.

Rond vijf uur hadden we Margie van haar werk opgehaald om vervolgens ergens te gaan eten.
Eenmaal weer terug bij hun huis pakte Margie het spel ‘Trouble’erbij, voor ons Nederlanders bekend als ‘Mens erger je niet’. Twee keer gespeeld en jawel twee keer verloren haha.

Donderdagmorgen na het ontbijt op pad gegaan richting Sorrento, om dit plaatsje te bereiken, pakte we de Ferry. Een boottrip van ongeveer 45 minuten. Aangekomen in Sorrento hebben we wat rondgelopen en wat gegeten. Er was daar een winkel met allemaal houtsnijwerk, deze eigenaar had zelfs van heel wat stokjes hout complete dieren gemaakt.
Terug gegaan met de Ferry had Margie per ongeluk haar vest in het souvenirwinkeltje laten leggen. Dick had gelijk een belletje gedaan en deze zou met de eerste Ferry terug richting Geelong gaan: Wat een service.

We zijn verder gaan rijden langs de kust richting een oud fort wat werd gebruikt in de Eerste Wereld Oorlog. Hier even gestopt en wat rondgelopen. Na dit bezoek door gereden naar Oceans Drove, een kleine badplaats vergelijkbaar met Egmond aan Zee. Mooie stranden en een grote pier met uitkijk tegen de mooie rotsen en de vuurtoren. Hier een aantal foto’s gemaakt en daarna richting Margie en Dick hun huis.
Rond zeven uur ’s avonds zijn Margie en ik naar haar nichtje Lauren gereden. Lauren was in 2006 met Margie en Dick over in Nederland. Leuk om haar terug te zien, ze is in verwachting en werkt ook in het onderwijs.

Vrijdagochtend alweer mijn laatste paar uur bij Dick en Margie. Dick had een sollicitatie richting het centrum. In die tussentijd hadden Margie en ik langs de kust wat gewandeld en een rondje in het hoge reuzenrat gepakt. Dit gaf een mooi uitzicht over de kust en de plaats. Rond de middag zijn Dick en Margie samen met mij op de trein gegaan richting Southern Cross. Ze moesten die middag namelijk zelf voor een zakenmeeting in Melbourne zijn. Hier afscheid genomen en ik ging weer terug voor een laatste nachtje naar Karen en Rennie.

Zaterdag vertrek ik uit Melbourne en ga ik richting Maffra, Sale en Bairnsdale voor 13 dagen. Hier woont het meeste van de familie. Ook opa en oma Scheerman en Annie verblijven in Bairnsdale (familie uit Nederland).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Genoeg om te lezen binnenkort!

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 3628

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: