Whitesundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu Whitesundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu

Whitesundays

Door: Dennis Dirkson

Blijf op de hoogte en volg Dennis

18 April 2016 | Australië, Airlie Beach

Hoi Allemaal,

Voor dat jullie beginnen met lezen, check even de foto's van mijn week in Townsville: Ze staan nu online bij het verslag!

Vrijdagavond kwam ik aan in Airlie Beach. Het was al donker en hoewel de buschauffeur van Greyhound uitlegde waar het hostel was, kon ik het niet vinden. Het moest ergens op de heuvel voor mij zijn. Ik vroeg het aan een mede passagier die ook opzoek was naar haar hostel. Ook zij had niet veel zin om, om acht uur s 'avonds naar haar hostel te zoeken. We besloten een taxi te nemen en die te delen. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Mijn hostel lag stijl op een heuvel, dus ik was blij dat we achteraf die taxi genomen hadden.

Aangekomen in het hostel, mijn avondeten voorbereid. Nog voor ik wilde eten kwam er een meisje, werkzaam in het hostel, naar me toe. Ze hadden nog één persoon nodig voor een quiz en of ik alsjeblieft mee wilde doen. Ik had er eigenlijk even geen zin in. Maar goed.. avondeten mee en ik ben bij mijn groep aangeschoven.

Zaterdagochtend vroeg opgestaan, ik ging namelijk het weekend met een zeilorganisatie genaamd, Freight Train, naar de Whitesundays. De Whitesundays zijn allemaal eilandjes bij elkaar en staan bekend om zijn mooie koraalriffen en White Heaven Beach, een parelwit strand.

De crew bestond uit Kevin (de kapitein) en twee meiden Djem en Cara.
De crew was heel vriendelijk en behulpzaam. Kevin was een oudere man en een typische kapitein: snor, kaal en bolle buik. Na 1,5 uur varen waren we bij het eerste rif aangekomen. Heel anders dan het Barrier Reef in Cairns... Vele malen mooier en de afstand tussen mij en het koraal was een halve meter. Goed uitkijken dus waar je zwemt, niks mag beschadigen.
Ook de tweede stop was weer heel mooi. Uniek dat er zulke grote gekleurde vissen bij het wateroppervlak zwommen en zelfs een zeeschildpad gezien.

Na deze stop zijn we doorgevaren richting Whiteheaven Beach. Hier zijn we net voor het strand gestopt om het anker naar de bodem te laten zinken. Dit was de plek waar we onze nacht hadden doorgebracht. Uitzicht op een wit strand met daar achter tropisch regenwoud. Ook mijn eerste nacht op een boot en dat beviel goed. Ik werd als het ware in slaap gewiegd.

De volgende dag brachten Cara en Djem ons naar het strand. Hier hadden we gezwommen met stingray's en lemonsharks. Super gaaf!
Daarna zijn we naar de look-out gelopen en hadden we uitzicht over alle stranden. Na deze stop werden we terug gebracht naar de boot en voerde we koers richting de derde en laatste stop om te snorkelen. Deze plek heette 'The Coral Gardens'. De naam zegt het al, een tuin vol koraal en dat was ook zo. Niet alleen veel koraal maar ook onwijs veel gekleurde vissen, inclusief de cast van Finding Nemo.

Rond vier uur waren we weer terug in Airlie Beach. Ik had een super weekend achter de rug een ook weer leuke contacten opgebouwd.

Op dit moment ben ik in Airlie Beach tot woensdag. Ik denk dat ik hier niet veel ga doen, lekker relaxen bij de Lagoon en het hostel. The Whitesundays was namelijk een vrij prijzige trip.

See ya!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Genoeg om te lezen binnenkort!

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 3626

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: