Airlie Beach & Frasier Island - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu Airlie Beach & Frasier Island - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu

Airlie Beach & Frasier Island

Door: Dennis Dirkson

Blijf op de hoogte en volg Dennis

24 April 2016 | Australië, Airlie Beach

Hoi Allen!

Wat een te gekke week heb ik weer achter de rug. Na mijn zeiltrip na de Whitesundays kwam ik weer terug op zondag 17 april in Airlie Beach. De bedoeling was eigenlijk om die avond nog met de zeilgroep wat te gaan drinken in een bar in Airlie Beach. Eenmaal aangekomen in de bar zag ik dat niet iedereen er was. Een groepje jongeren die ook mee waren met de zeiltocht zag ik zitten, maar dan tussen allerlei anderen. Waarschijnlijk al ontmoet in hun eigen hostel. Toch maar in de rij aangesloten, wachtend op mijn beurt voor een 'toegangspolsbandje'. Vlak na mij kwamen Elisa en haar ouders, die ook op dezelfde tocht waren. Elisa kwam uit Brazilië en was aan het rondreizen voor zes maanden. Haar ouders kwamen haar opzoeken. Haar vader en moeder konden moeilijk Engels en telkens als ze wat tegen mij zeiden knikte ik maar ja, alsof ik ze goed begreep... Na een paar minuten kwamen er ook vrienden van Elisa in de rij staan en als snel ging het Engels over naar het Portugees. "Oke..", dacht ik, of ik ga nu een hele saaie avond tegemoet met moeilijke pratende Engelse mensen en tussen mensen zitten die ik na de avond waarschijnlijk toch niet meer zal zien of ik stap uit de rij en terug naar het hostel. Ik koos voor het laatste. Ik wist dat om 19.30 uur er een trivia spel werd gehouden en dus ook een kans om contact te maken met mensen die je langer dan een avond zal zien.

Blij toe dat ik die keuze had gemaakt. Dominique, een Nederlandse vrouw die in het hostel werkte, voegde mij bij een groepje. Ik zat met vier Engelse: Becca, Liz, George en Barnaby. Gelijk ook de juiste groep, want we hadden gewonnen! Een fles champagne als prijs. Die avond was heel gezellig!

De volgende dag richting het centrum gelopen. Airlie Beach kan ik een beetje vergelijken met Egmond aan Zee, en ja ook hier zijn veel Duitsers. Een kleine winkelstraat, een pier en het strand. Helaas kan je hier niet in de zee zwemmen vanwege de sterke stroming en de kwallen. In de middag lekker bij de lagoon gelegen (een aangelegen zwembad). Later in de middag met George, Liz en Barnaby afgesproken om wat te drinken en te eten en dezelfde avond wéér gewonnen met trivia en wéér een fles champagne. Daarna van George en Barnaby afscheid genomen, de jongens moesten namelijk hun nachtbus halen richting Cairns. Liz en ik voegde ons toe bij een andere groep, waar ook Laura zat (Laura had ik de vrijdag ervoor ontmoet). We besloten om met zijn allen uit te gaan in Airlie Beach. Een leuke bar met live music.

Dinsdag wederom lekker de hele dag bij de lagoon gelegen en gewoon echt even niks doen, ook wel eens lekker. Later in de middag mijn was gedaan en met tas ingepakt want woensdag moest ik uitchecken.

Na het uitchecken op woensdag was ik samen met Laura en Liz en stuk gaan lopen richting Lion National Park, en nee hier lopen geen leeuwen. Maar zodra het op een bepaald punt in de zee eb werd kon je naar een eiland toe lopen. En als je op het noordelijk punt ben is er de kans dat je zeekoeien en zeeschildpadden kan zien. Helaas geen zeekoeien gezien maar wel vijf zeeschildpadden.
Woensdagavond hadden Liz en ik afscheid genomen van Laura want wij gingen richting Hervey Bay. Dat was namelijk een toeval dat Liz ook die kant op ging. Helaas zaten we niet in het zelfde hostel en was ons verblijf in Hervey Bay ook verschillend qua dagen.

Aangekomen bij de eerste stop in Hervey Bay nam ik afscheid van Liz. Zij zou nog een kwartier verder moeten naar de tweede stop.

Bij de stop maar even het hostel gebeld om te vragen of de shuttle al onderweg was. In het Engels vroeg ik aan een stel, dat ook uitstapte dat ik het hostel had gebeld voor de shuttle. Het bleken Nederlanders te zijn haha. Aangekomen bij het hostel, realiseerde ik me dat ik twee souvenirs voor me vader en me zwager in de bus had laten leggen! Gebeld naar de busmaatschappij, en mijn verhaal uitgelegd. Ik vroeg of ze de bus konden bereiken omdat die bus naar Brisbane zou gaan. Helaas kon ze geen contact maken en moest ik maar hopen dat de spullen bij de gevonden voorwerpen werden afgegeven. Mevrouw beloofde mij om vier uur in de middag terug te bellen...

Die dag eigenlijk niet veel gedaan, zo'n nachtbus is best slopend als je daar moeilijk in slaap kan komen. Na het droppen van mijn bagage in de kamer had ik mijn dagtour naar Frasier Island geboekt.

Donderdagochtend werd ik vroeg opgepikt voor de tour. Met de ferry richting Frasier Island. De tour werd gehouden in een 4x4 truck. Alleen met een 4x4 wagen kan je op het eiland rijden, omdat het hele eiland bestaat uit zand, bos en grote hobbels. Wat een onwijs mooi eiland is dit! De gids vertelde de hele weg over de geschiedenis en oorsprong van het eiland, heel interessant! Het eiland had tropisch regenwoud, zee, eucalyptusbos en kraakblauwe meren. Aangekomen op het strand was er de keuzen om voor 80 dollar, 20 minuten over het eiland te vliegen. Vergeleken met andere tours die veel duurder waren was dit een uitgelegen kans om te pakken. Pas in de lucht besefte ik hoe groot dit eiland was! Eenmaal terug geland op het strand zijn we door gereden naar een aangespoeld wrak van een schip uit de jaren '30. Door de jaren heen was er niet veel meer van over dan een skelet van roest. Maar op de foto's kon je een expressie krijgen hoe het eruit zag en waarom het werd achtergelaten.
Na het bezoek van het schip zijn we doorgereden na onze lunch: een goed georganiseerd buffet.

Richting het regenwoud was het mooiste stuk van de tour. Alles was zo groen en met de informatie van de gids maakte het de trip helemaal af. Ik zat dit keer naast de gids en moest goed mijn toestel vast houden vanwege de vele hobbels. Ik werd letterlijk uit elkaar geschut, ik kon er alleen maar om lachen!
We waren gestopt voor een 1,5 uur bij Lake McKenzie. Een straal helder meer om in te zwemmen. Wat had ik hier genoten!
Deze dag vloog voorbij! En blij dat ik de tour had gedaan.

De volgende ochtend vertrok ik uit Hevey Bay om richting Mooloolaba te gaan. Ik verblijf bij Milly, een nichtje van mijn moeder. Hier blijf ik tot woensdag en daarna naar Peter en Marianne tot maandag (ook familie). Na hun bezoek ga ik voor mijn laatste vier dagen weer terug naar Milly en dan zullen Bob en Rutger hier ook zijn! Goed om de jongens weer na twee maanden terug te zien.

See ya!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Genoeg om te lezen binnenkort!

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 3624

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: