Maffra & Sale - Reisverslag uit Sale, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu Maffra & Sale - Reisverslag uit Sale, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu

Maffra & Sale

Door: Dennis Dirkson

Blijf op de hoogte en volg Dennis

14 Maart 2016 | Australië, Sale

Hoi Allemaal,

Zoals mijn vorige berichtgeving aangaf, was ik deze week bij familie in de plaats Maffra & Sale. Vier maart had ik de bus vanaf Southern Cross, Melbourne naar Stratford genomen. Deze bustrip duurde 2,5 uur en eenmaal in Stratford overgestapt met de bus richting Maffra.

Ik dacht tijdens de trip dat ik even Geoff en Julie moest berichten dat ik de bus had genomen inplaats van de trein. Dat weekend gingen er namelijk geen treinen, en omdat er geen treinen gingen, was de bus een gratis service: Top!
Op het moment dat ik Geoff een bericht wilde sturen, belde Julie mij op hetzelfde moment, wat een toeval!
Eenmaal aangekomen in Maffra had Julie me opgepikt van het station, Geoff was namelijk een nacht weg omdat hij een oude truck net boven Melbourne ging halen.

Ook Geoff en Julie hadden een mooi stuk land. Ze zijn net twee jaar terug van Texas (Geoff werkte veel voor Shell en habben hiervoor een tijd in Texas gewoond). Julie had drie collega's op bezoek, zij werkte ook in het onderwijs. Ze waren nieuwsgierig hoe het onderwijs in Nederland was en na wat uit te hebben gewisseld gaat het onderwijs in Australië toch een stuk makkelijker. Ze snapte vooral het middelbaaronderwijs niet goed, wat een groot verschil is met de High Schools in Australië.

Zondag 5 maart was het een vrij warme dag en omdat Geoff en Julie een zwembad hebben, had ik lekker daar gerelaxt. Rond de middag hadden Julie en ik, Geoff opgehaald en konden gelijk zijn nieuwe aankoop zien. Een vrij oude truk die hij in de toekomst op wilt gaan knappen.

Maandag had ik een stuk gekanood rond de rivieren van Maffra. Dinsdag een beetje gerelaxt en met Geoff op pad gegaan omdat hij me wat wilde laten zien in de streek waar hij woont.

Woensdag kwamen Justin en Lisa me ophalen voor een lang weekend bij hun. Ik bleef bij hun van woensdag 9 maart tot maandag 14 maart. Lisa is een nichtje van mijn moeder en zij en haar man Justin zijn al een paar keer over geweest in Nederland. Ze hadden woensdagavond een avondje met de familie georganiseerd. Leuk om weer terug te zien en om een aantal andere gezichten te ontmoeten.
Donderdag nam Justin mij mee voor een mountainbike tocht rond Sale, mooie omgeving! Het was lekker om weer even actief bezig te zijn.
Vrijdagochtend was ik om mezelf richting het centrum gefietst om wat in te slaan voor het weekend.
Die middag zijn we richting Glenn Maggie gereden, een mooie plek met veel natuur. We zijn richting de top gereden waar je alleen met een four wheel drive kan komen. Ik zei tegen Justin en Lisa: "We have a TV show in Holland, called the most dangerous roads of the world... At least I can say that I've been on one!". Aangekomen op de top een enorm uitzicht over de uitgestrekte bossen!

Zaterdag en Zondag waren we in de plaats Seaspray. Deze plaats bestond dat weekend 100 jaar. Seaspray is een vrij rustige plaats wat uitkijkt over 90 Mile Beach. Twee leuke camping dagen gehad!
Zondag, rond het einde van de middag zijn we met de familie naar de dograces gegaan. Wat kunnen die beesten rennen.

Van maandag 14 maart tot zaterdag 19 maart ben ik bij opa en oma in Bairnsdale. Tot het volgende bericht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Genoeg om te lezen binnenkort!

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 3658

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: