Bairnsdale - Reisverslag uit Bairnsdale, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu Bairnsdale - Reisverslag uit Bairnsdale, Australië van Dennis Dirkson - WaarBenJij.nu

Bairnsdale

Door: Dennis Dirkson

Blijf op de hoogte en volg Dennis

18 Maart 2016 | Australië, Bairnsdale

Hoi Allemaal,

Na Sale was ik dus richting Bairnsdale gegaan.
Hier woont veel familie van mijn moeders kant. Opa en Oma waren hier ook, zij verbleven bij auntie Jackie. Hier verbeelf ik ook. Het was leuk om opa en oma weer even terug te zien en natuurlijk Annie (tante uit Nederland) die nu voor bijna 6 maanden over is.

Dinsdag hadden we Hollands weer, het regende...
We besloten om een stukje te rijden en her en der even te stoppen en langs gegaan bij auntie Mary en uncle Tom voor de koffie.
Rond de middag zijn we Bairnsdale zelf even ingegaan.

Woensdag rond twaalf uur had ik de bus genomen richting Paynesville. Dit was de plaats waar ik vijf jaar geleden, drie weken met mijn ouders, zus en zwager vakantie doorbracht. Leuk om alles weer even terug te zien en er was in die vijf jaar tijd ook niet veel veranderd. Tegenover Paynesville is Raymond Island. Op dit Island leven koala's in het wild en onder bescherming. Ik had de boot genomen om ook hier even rond te lopen en wat koala's te spotten.

Donderdag waren oma, ik en annie vroeg in de ochten vertrokken richting de Victorian Market, Melbourne. Dit kan je vergelijken met de zwarte markt, maar dan veel groter. Goed dat ik de stad al heel wat had gezien en veel had gereisd met het openbaar vervoer binnen de stad. Oma en Annie wisten namelijk de weg niet goed, dus mooi dat ik mee was om ze er naar toe te leiden.

Vrijdagochtend vertrok ik uit Bairnsdale, wéér richting Melbourne.
Er was onderweg een probleem met de trein. Toen de trein het station Traralgon naderde, kwam hij in botsing met een auto. De voorkant en de locomotief waren zwaar beschadigd. Gelukkig waren de passagiers en crew ongedeerd, net als de bestuurder van de auto. Wij werden richting bussen verder vervoerd naar Melbourne.
Toevallig zat ik naast een vrouw die in Bairnsdale woont en uit Orbost (plaats waar mijn moeder heeft gewoond) komt. Ze kon mijn moeder en de hele familie Scheerman en Janson. Het enige nadeel dat ik op het moment van schrijven haar naam niet meer kan herinneren...

Ik verblijf tot zondagavond bij een neef van mij en zijn vriendin.
Zondagavond vertrek ik richting Sydney. Ik kijk hier zelf heel erg naar uit. Nu begint de reis voor twee maanden alleen. Nieuwe mensen ontmoeten, zelf dingen uitvogelen, hostels.

Tot mijn volgende reisverslag allemaal, dit keer vanuit Sydney!

  • 22 Maart 2016 - 21:29

    Lizbeth Dirkson :

    Toppie Dennis ga zo door je red het wel !!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Genoeg om te lezen binnenkort!

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 3654

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: